[One Ok Rock歌詞翻譯] I Was King


I Was King - one ok rock
作詞:Taka
作曲:Taka

We said tonight
我們曾說今晚
No going back
絕不回頭
Nothing seems right
現在似乎一切都亂了套
Stuck in the past
困在過去之中

英文版
When am I when am I
究竟我什麼時候
Gonna start living?
才能開始真正地活著?
When am I when am I
什麼時候
Gonna move on?
才要開始前進?
When am I when am I
什麼時候
Gonna kill this feeling?
才能除去這感覺?
When am I when am I
什麼時候
Gonna stop this dreaming?
才能從這夢中醒來?


日文版
遠回りも寄り道も
無論是繞了遠路或是順道繞一下
すべてのことに意味があって

所有的事情都有其意義
空回りもその痛みも

空轉的時刻以及那痛楚也是
When am I, when am I gonna stop this dreaming?
究竟我什麼時候才能從這夢中醒來?

When I was king 
I was king
當我還是王時
We had everything
我們擁有一切
(When am I when am I gonna start living?)
(究竟我什麼時候才能開始真正地活著?)
When I was king I was king
當我還是王時
We had everything
我們擁有一切
(When am I when am I gonna start living?)
(究竟我什麼時候才能開始真正地活著?)

Don't wanna go
不想要離開
I'm holding on tight
我正緊緊抓住
Something to live for
我們為之而活的某件事物
Make it our nights

讓我們深陷黑夜之中
(Shut down the sirens in our heads)
(關掉腦中的警報)

When I was king I was king
當我還是王時
We had everything
我們擁有一切
(When am I when am I gonna start living?)
(究竟我什麼時候才能開始真正地活著?)
When I was king I was king
當我還是王時
We had everything
我們擁有一切
(When am I when am I gonna start living?)
(究竟我什麼時候才能開始真正地活著?)
If I was king I was king I was king I was king
如果我曾是王...

If I go down

若我走下王座
I will go down fighting

將會是下入戰場奮戰
I’ll go down

我會降下
Down like lightning
降下如閃電一般

If I go down
若我走下王座
I will go down fighting

將會是下入戰場奮戰
I’ll go down

我會降下
Down like lightning
降下如閃電一般


If I go down
若我走下王座
I will go down fighting

將會是下入戰場奮戰
I’ll go down

我會降下
Down like lightning
降下如閃電一般

I was king
我曾是王

When am I when am I
究竟我什麼時候
Gonna start living?
才能開始真正地活著?
When am I when am I
什麼時候
Gonna move on?
才要開始前進?
When am I when am I
什麼時候
Gonna kill this feeling?
才能除去這感覺?
When am I when am I
什麼時候
Gonna stop this dreaming?
才能從這夢中醒來?


When I was king
當我還是王時
I was king
我曾是王
When I was king
當我還是王時

When I was king
當我還是王時
I was king
我曾是王
We had everything
我們曾擁有一切
(When am I  when am I gonna start living?)
(究竟我什麼時候才能開始真正地活著?)

Yeah I was king
是啊,我曾經是

留言