[One Ok Rock歌詞翻譯] Nothing Helps

 Nothing Helps - one ok rock


作詞:Taka 作曲:ONE OK ROCK

No nothing helps
不 沒有其他事物能靠
We won't stop right now
我們不會就此止步
We did it on our own
我們是靠著自己做到的
Nobody else
沒有他人
It's because of you I'm standing here with you
是因為你們,我現在才與你們一起站在這裡

Oh Yeah OK I've got bad days
喔沒錯我是經歷了一段糟糕的日子
so caught up in my mind and I'm
心裡如此不堪負荷而且
Not really sure who I am
不太確定自己是誰
and nothing seems to go my way at all
事情似乎也完全不照我想要的方向走

Then I hit the stage and remember
但當我站上舞台便想起
why I'm here
我在這裡的理由
I'll be the voice to those who don't have one
我要成為沒有聲音的人的聲音
and never forget
並永遠不忘記
the road back
回去的路

No nothing helps
不 沒有其他事物能靠
We won't stop right now
我們不會就在這裡止步
We did it on our own
我們是靠著自己做到的
Nobody else
沒有他人
It's because of you we finally came this far
是因為你們,我們終於走了這麼遠
And on and on another song
而路途中一首接一首的歌
to write the wrongs that I
記述著我犯過的錯
Tell me who else?
告訴我還有誰
It thanks to all of you
是多虧了你們大家
that I could find my own way
我能找到自己的路

Any longer and I'll know
若能持續下去,我知道
each and every day every show
每一個日子 每一場演出
gotta give my best with innocence
都應該誠懇地做到最好
It could be all taken away in a minute
這一切都有可能在下一分鐘被奪去
There are things I always remember
有些事我一直記得
forever
永遠

Oh no How can I walk this rocky road?
噢不 我怎麼可能走這一條崎嶇的路
and never regret
並永不後悔?
I'll never know
我永遠不會知道

No nothing helps
不 沒有其他事物能靠
We won't stop right now
我們不會就在此止步
We did it on our own
我們是靠著自己做到的
Nobody else
沒有他人
It's because of you we finally came this far
是因為你們,我們終於走了這麼遠
And on and on another song
而路途中一首接一首的歌
to write the wrongs that I
記述著我犯過的錯
Tell me who else?
告訴我還有誰
It thanks to all of you
是多虧了你們大家
that I could find my own way in this maze
我能在這迷宮之中找到自己的路

I'm by myself
當我孤獨一人
stuck inside my throat
話語卡在喉嚨
The words they won't come out
想說卻說不出來
Oh what the hell
噢 糟透了
Why don't I just leave
我為何不直接離開
give up and let it all go away
放棄並且放手逃開
But then I see your face and remember
但當我看到你們的臉龐就想起
why I'm here
我在這裡的理由

No nothing helps
不 沒有其他事物能靠
We won't stop right now
我們不會就在這裡止步
We did it on our own
我們是靠著自己做到的
Nobody else
沒有他人
It's because of you we finally came this far
是因為你們,我們終於走了這麼遠
Tell me who else?
告訴我還有誰
It thanks to all of you
是多虧了你們大家
that I could find my own way
我能找到自己的路
Somebody else
另一個人
Will someday come and then take my place
有天會來取代我的位置
And so the story goes
如此故事會繼續下去

All what I can do for you
所有我能為你做的
All what you will want me to

所有你會希望我做的
All what you can see me through

所有你能看見我跨越的
Will someday come The story goes
那天會到來而故事會繼續下去
Will someday come The story goes
那天會到來而故事會繼續下去

留言